Logistika, Vzdělávání

Logistika e-shopu: Proč svěřit fulfillment 3PL odborníkovi?

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Author
11/03/2019
Logistika e-shopu: Proč svěřit fulfillment 3PL odborníkovi?

Vlastníte e-shop a řešíte zefektivnění vlastní logistiky? Narostl vám počet objednávek nad únosnou mez nebo nejste spokojeni s aktuálním stavem? Existuje řešení: outsourcing logistiky 3PL odborníkovi. Co znamená pojem 3PL, jaké má výhody a kdy je čas začít o outsourcingu přemýšlet?

Co je 3PL?

V minulém díle jste se dočetli, co je potřeba v rámci logistiky e-shopu zvládat, a jak je možné chápat fulfillment. A právě 3PL (popř. 3P, third party logistics, logistika třetí strany) je společnost, která je poskytovatelem částečných nebo kompletních služeb fulfillmentu. To znamená, že pro své klienty řeší úkony spojené se skladováním, balením, dopravou, reverzní logistikou nebo vše najednou. Je vaším profesionálním partnerem, který přebírá a je zodpovědný za logistickou část vašeho podnikání. Jedná se tedy o outsourcing logistiky.

Výhody spolupráce s 3PL

3PL společnost soustřeďuje svou pozornost pouze na aktivity spojené s logistikou, což přináší řadu výhod. Vy, jako klient takové společnosti, například platíte pouze za to, co doopravdy využíváte. Nezáleží na vašem vrcholu sezony. Platíte aktuálně využívaný prostor ve skladu nebo práci skladníků podle počtu vašich objednávek. Neřešíte oblasti spojené s pojištěním a zabezpečením skladu, výrazně snižujete personální náklady vašeho podnikání.

Zároveň také výrazně ušetříte za dopravu svých balíků k zákazníkům. 3PL kumuluje zásilky všech svých klientů. Dosáhne tak na výrazné množstevní slevy, které byste jako jedinec nebyli schopni získat. Stejný princip funguje taky u dodavatelů obalového materiálu. Zodpovědná 3PL společnost rovněž výrazně investuje do IT technologií a vybavení skladu. Eliminuje tak svou chybovost, optimalizuje tok zboží ve skladu a vám poskytuje přesný přehled o jeho skladovém hospodářství.

Výsledkem pro vás je úspora času na další relevantní oblasti v podnikání, jako je vývoj, marketing a prodej produktů. Rozšíříte tak svůj business, a váš 3PL partner vám pomůže zbourat hranice. Kdy je ten správný čas na outsourcing logistiky? Pokud zasíláte 10-20 objednávek denně, dostali jste se do situace, kdy je vhodné o 3PL začít přemýšlet. Cílem 3PL je spokojenost jejich klientů, která jde ruku v ruce se spokojeností koncových zákazníků.

Přemýšlíte nad outsourcingem logistiky nebo potřebujete poradit? Prostudujte si náš e-book nebo nás kontaktujte.