Logistika, Vzdělávání

9 signálů, kdy začít outsourcovat logistiku (2/2)

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
15/05/2019
9 signálů, kdy začít outsourcovat logistiku (2/2)

V prvním díle tohoto článku jsme si uvedli čtyři signály, které mohou majitele e-shopu přivést k myšlence outsourcingu logistiky. V dnešním pokračování si doplníme chybějící „body zvratu“ vlastního provozu logistiky, které mohou dále ovlivnit rozhodovací proces mezi in-house řešením a svěřením logistické divize 3PL odborníkovi.

5. Nemáte dostatek skladovacího prostoru

Nedopusťte, aby skladovací prostor brzdil rozvoj vašeho podnikání. Nedostatečné kapacity se dříve nebo později projeví v kvalitě logistiky, což může mít za následek odliv zákazníků k vaší konkurenci. Ve spolupráci se spolehlivým 3PL partnerem se to nestane. Naopak budete mít stále příležitost škálovat svůj business a růst. Používejte data z minulosti… Součástí poskytované služby bývá také přístup k plánování zásob jednotlivých SKU nebo stanovení množstevních kritických hladin produktů pro opětovné objednání u vašeho výrobce / dodavatele.

6. Snažíte se zefektivnit vlastní logistiku

Přistihli jste se, že na internetu hledáte cesty, jak zefektivnit vlastní intralogistické operace, a přitom byste se raději věnovali jiným oblastem vašeho podnikání? Možná nastal čas převést logistiku specialistovi, u kterého je právě logistika jádrem podnikání. Efektivní rozvoj podnikání vyžaduje spoustu peněz, času a energie – vaše cenné zdroje. Tak proč je plýtvat na optimalizaci logistiky, když již existuje jednoduché řešení – kompletní outsourcing? Služba fulfillmentu je vhodná pro téměř všechny e-shopy. Ověřte si, zda i pro ten váš.

7. Expandujete na mezinárodní trh

Uvažujete o rozšíření svého podnikání za hranice státu nebo Evropské unie? Připravte se na výrazný nárůst administrativních činností spojených s exportem, v druhém případě pak také na celní řízení, nastavování deklarovaných hodnot zboží nebo problematiku HS kódů. Pokud tuto oblast svěříte externímu fulfillmentovému specialistovi, získáte dodatečný prostor pro optimalizaci prodejních kanálů na cílových trzích. Vhod vám přijdou také nižší mezinárodní ceníky od ověřených dopravců, které má 3PL partner k dispozici.

8. Bojujete s řízení skladových zásob

Pokud provozujete malý e-shop, v drtivé většině nepotřebujete supermoderní technologie pro správný chod vaší intralogistiky. Situace se však mění, když rostete a začínáte skladovat stovky různých SKU při stále se zvyšujících objemech zásilek. V tento moment přichází na řadu úvahy o spolehlivém WMS, který vám poskytne přehled o stavu zásob a dodá data potřebná k množstevnímu plánování zboží. Přebytečné i nedostatečné zásoby mohou negativně ovlivnit váš business. Při výběru poskytovatele outsourcingu logistiky se proto do detailu ptejte na otázky spojené se skladovým softwarem. Kvalitním vybavením partnera totiž výrazně snižujete vaše celkové logistické náklady.

9. Zpoždění a pomalá doprava sráží váš business

Mají vaši zákazníci pocit, že je necháváte dlouho čekat? Máte problém včas vychystat a zaslat všechny zásilky? Nejste spokojeni s fungováním vašeho dopravce? 87 % online zákazníků vnímá právě rychlost doručení jako klíčový faktor k opětovnému nákupu. Spolehlivá 3PL společnost je s dopravci dohodnuta na každodenním vyzvednutí balíčků v přesně stanovených časových oknech. To vám umožní získat přesnou informaci o času odbavení poslední objednávky, která je odeslána ještě v tentýž den. Dále se ubezpečte, že objednávky, přijaté po tomto termínu, jsou odeslány neprodleně následující pracovní den.

Bojujete s jedním nebo více signály? Do začátku doporučujeme, abyste se ujistili, zda je pro vás outsourcing logistiky vhodný a finančně výhodný krok. Vyhodnoťte si proto vaše celkové logistické náklady. K výpočtu můžete využít naši logistickou kalkulačku, popř. podrobný e-book. Rádi s vámi výsledek projdeme, porovnáme s náklady na fulfillment u nás a popř. sestavíme ceník na míru vašich potřeb.