E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy?
Co českou e-commerce naučily poslední 2 roky, kdy její celkové tržby poprvé v historii klesaly? V jakém se aktuálně nacházíme rozpoložení a na jaké trendy je důležité se zaměřit pro budoucí efektivní fungování?
Takto by se dal ve zkratce shrnout obsahově bohatý rozhovor, ve kterém vystoupil náš spoluzakladatel a obchodní ředitel Patrik Babinec společně s bývalým CEO Heureky Tomášem Bravermanem.
Retence stávajících a akvizice nových zákazníků, síla vlastního brandu, vliv marketplaces a sociálních sítí, kvalita logistiky, cena výkonnostního marketingu a v neposlední řadě robotizace či využití AI. To vše jsou témata, která se probírala v rámci našeho posledního vystoupení na portále Mladý Podnikatel, které tradičně odmoderoval Jiří Rostecký.
- Respondenti: Tomáš Braverman a Patrik Babinec
- Datum: 20. 3. 2024
- Délka: 56:06 min
- Odkaz: zde
Úryvek z videa
„Vstup marketplaces na český trh způsobí krátkodobý odliv cenově senzitivních zákazníků od tuzemských e-shopů. Nicméně z dlouhodobého hlediska je již český zákazník zvyklý na určitou úroveň služby. Její součástí je dlouhodobé naplňování očekávání, kvalita produktu, zákaznického servisu, logistiky a další. Rychlost doručení, jednoduchost vrácení, možnost sledování zásilky a komunikace během doručování… Toto jsou klíčové atributy, ve kterých marketplaces zaostávají oproti e-shopům a přímému prodeji.“
Motto videa
„Poslední 2 roky byly v e-commerce ve znamení očisty a optimalizace.“
Například na jaké otázky Tomáš s Patrikem odpovídají?
- Jaká je aktuální nálada v české e-commerce?
- Co nás naučily poslední 2 roky? Jak se změnily e-shopy z hlediska řízení?
- Co z pohledu e-shopu znamená pečovat o zákazníka?
- Co spojuje e-shopy, kterým se během turbulentních let dařilo růst?
- Jaký vliv má vstup významných marketplaces na český trh?
- Jak si povedou velcí zahraniční hráči v horizontu 5 – 10 let?
- Řeší zákazníci v dodavatelském řetězci ekologii?
- Jak na e-shopy dopadá zdražování výkonnostní reklamy?
- Bude do budoucna růst vliv čínských firem v e-commerce?
- Na co je důležité se v české e-commerce do budoucna zaměřit?
- Jaký bude rok 2024 v e-commerce?