Logistika, E-commerce, Vzdělávání

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy?

Tomáš Kohút
Tomáš Kohút
Autor článku
26/03/2024
E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy?

Co českou e-commerce naučily poslední 2 roky, kdy její celkové tržby poprvé v historii klesaly? V jakém se aktuálně nacházíme rozpoložení a na jaké trendy je důležité se zaměřit pro budoucí efektivní fungování?

Takto by se dal ve zkratce shrnout obsahově bohatý rozhovor, ve kterém vystoupil náš spoluzakladatel a obchodní ředitel Patrik Babinec společně s bývalým CEO Heureky Tomášem Bravermanem.

Retence stávajících a akvizice nových zákazníků, síla vlastního brandu, vliv marketplaces a sociálních sítí, kvalita logistiky, cena výkonnostního marketingu a v neposlední řadě robotizace či využití AI. To vše jsou témata, která se probírala v rámci našeho posledního vystoupení na portále Mladý Podnikatel, které tradičně odmoderoval Jiří Rostecký.

  • Respondenti: Tomáš Braverman a Patrik Babinec
  • Datum: 20. 3. 2024
  • Délka: 56:06 min
  • Odkaz: zde

Úryvek z videa

„Vstup marketplaces na český trh způsobí krátkodobý odliv cenově senzitivních zákazníků od tuzemských e-shopů. Nicméně z dlouhodobého hlediska je již český zákazník zvyklý na určitou úroveň služby. Její součástí je dlouhodobé naplňování očekávání, kvalita produktu, zákaznického servisu, logistiky a další. Rychlost doručení, jednoduchost vrácení, možnost sledování zásilky a komunikace během doručování… Toto jsou klíčové atributy, ve kterých marketplaces zaostávají oproti e-shopům a přímému prodeji.“

Motto videa

„Poslední 2 roky byly v e-commerce ve znamení očisty a optimalizace.“

Například na jaké otázky Tomáš s Patrikem odpovídají?

  • Jaká je aktuální nálada v české e-commerce?
  • Co nás naučily poslední 2 roky? Jak se změnily e-shopy z hlediska řízení?
  • Co z pohledu e-shopu znamená pečovat o zákazníka?
  • Co spojuje e-shopy, kterým se během turbulentních let dařilo růst?
  • Jaký vliv má vstup významných marketplaces na český trh?
  • Jak si povedou velcí zahraniční hráči v horizontu 5 – 10 let?
  • Řeší zákazníci v dodavatelském řetězci ekologii?
  • Jak na e-shopy dopadá zdražování výkonnostní reklamy?
  • Bude do budoucna růst vliv čínských firem v e-commerce?
  • Na co je důležité se v české e-commerce do budoucna zaměřit?
  • Jaký bude rok 2024 v e-commerce?

PŘEHRÁT VIDEO ZDE

Mladý Podnikatel: E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy?